24 juni 2014

Update

Har hunnit med en resa till Turkiet och formen när jag landade var bra och tanken var att försöka hålla kosten helt okej under veckan. Gick rätt så bra till att börja med. Buffé 2 ggr per dag där utbudet matchar våra västerländska "cravings" till fullo.
Det slog mig att det som efterfrågas matmässigt är ju väldigt mycket skit mat. Antar att det är vad vi vill ha. Tillslut kastade jag in handduken och på frukosten blev pannkaka med chokladsås en klassiker. Riktigt gott bör tilläggas.

Träning blev det givetvis under semestern. Hittade ett gym där man med lite fantasi kunden genomföra några sköna pass. Hade även med mig löparskor, vilket var onödig packning med facit på hand.

Midsommar kan väl summeras som ätarhelg den med :) Som ni ser så har det smakat gott den sista tiden. Dock håller jag kvar min periodiska fasta. Äter mitt första mål vid lunchen. Fram tills dess är det 2 drinkar med BCAA som glider ner för strupen, that's it.

Har börjat laborera lite i min träning det senaste. Har adderat lite bodybuilding tänk. Och vad är det? Jo, jämför man med en styrkelyftare så vill Hen göra det så lätt som möjligt för att lyfta så tungt  så möjligt, medans än bodybuildare gör övningen så tung så möjligt för att komma åt musklerna på bästa sätt. Detta medför att man får köra på lättare vikter i vissa övningar.
När man inte är van så blir man överraskad vilket tryck/kontakt det kan ge med lite ändrade vinklar. Körde bröst igår och vikten var lätt men kontakten brutal. Skön känsla att verkligen komma åt brösten. Då jag historiskt har kört väldigt tungt så kopplas axlar (framsida) in väldigt ofta, vilket resulterar till större axlar men bröstutveckling blir inte som önskat.

Hur blir upplägget framöver?
För min del lutar det åt att lägga på mig lite efter sommaren. Tanken är att äta bra men mycket. Så det blir ingen Bulk där man äter ihjäl sig av allt man kommer över utan snarare samma mat som under diet fast mycket mycket mer.

Fokus på muskelgrupp den närmsta tiden blir triceps, vill att dessa rackare ska växa lite. Triceps är en större muskel än biceps så nyckeln till stora armar är vanligtvis via Triceps.
Dessutom blir det en hel del utomhusträning nu när sommaren är här.








Bild från det fina gymmet i Side



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar