5 mars 2013

Resultat!

Har nu kört regelbundet med BCAA samt en proteinshake vid träning och känner redan resultat. Själv har jag aldrig använt detta tillskott förut. Dessutom har jag ju laddat på med kreatin oxå. Jag märker framförallt orken och trycket i min styrketräning har blivit mycket bättre då jag tidigare varit lite slarvig med kost innan träning. För min del är det absolut något jag tänker fortsätta med.


BCAA innan träning, under träning och efter träning. 30 minuter efter sista droppen BCAA så fyller jag även på med Vassleprotein. Att det skall gå minst 30 minuter är för att kroppen skall kunna tillgodose sig BCAA. Så ingen bra idé att smälla i sig proteinshaken för tidigt.

Det har dock gått väldigt kort tid med användandet så vi får väl se vad jag anser om några veckor. Nästa steg som jag tänker kolla närmare på är mina frukost vanor. Idag har standard varit gröt och ägg på morgonen. Jag håller på och googlar ihjäl mig :) för att få lite inspiration samt läsa vad som gäller kring kroppsfunktionerna vid morgonkvisten. Återkommer när jag hittat vad jag skall testa av.

Denna vecka har jag bytt träningsupplägg igen, från att jag kört tungt i fyra veckor så går jag nu tillbaka och kör fler repetioner. Även om det bara är fyra veckor så blir det en liten omställning för kroppen vilket är väldigt bra. Den skall inte få vänja sig. Passet idag var BEN/BRÖST. Brösten tog helt slut. Uthålligheten för 12 repetitioner sista setet fanns inte där idag, då kroppen är van att köra hälften. 

en bra videoblogg dök upp igår oxå signerat Mikael Hollsten aka Prime som driver bloggen Aldrigvila. Han är just nu inne i en fas där han kör slut på ryggen på ett duktigt sätt. Kolla gärna in klippet 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar