19 feb. 2013

Aminosyror test

Idag landade min beställning hemma hos mig. Har beställt BCAA. Så blir till att testa av och se hur detta funkar för mig. Kommer att ta detta innan träning till att börja med. Har även denna vecka kreatin laddat så imorgon är sista dagen i uppladningsfasen (tot 4 dagar) sen är det 5g per dag. Tyvärr håller jag på att bli sjuk så kommet ju bli lite svårt att värdera hur bra det är i början.


Dock känner jag nu efter att jag kört färre reps (tyngre) efter två veckor att kroppen börjar vänja sig och man kan lägga på lite extra och ändå orka. Hoppas nu med kreatinet att man får en liten boost och orkar lite mer. När det kommer till kreatin så finns ju faktiskt mycket forskning som pekar på positiva resultat jämfört med många kosttillskott så saknar bevis för effekt.  

Dagens intag:
Frukost bestod av Gröt och 3ägg
Lunch: ris & kött
Middag: Kyckling & Pasta
kvällsmål: Kvarg & musli + 2 ägg på knäckebröd

borde tryckt in ett mellanmål någonstans men så blev det tyvärr inte idag.
Går på hyffsad diet just nu har tappat ytterliggare ett kilo. ska försöka vaska fram en före/efter bild snart för att visa vilket resultat jag uppnått hittills. Har gått ner 6 kg sen Juldagen genom att lägga om min kost. 

Länk till BCAA ++

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar